Gröntkort – Kurs 2023

Foto. Soppan Sjöborg

Ta tillfälligt i akt och var med på vår Gröntkort kurs 10-11/6
I år lägger vi en extra träning i kursen, så därför är första träffen både lördag och söndag.
Sen kan egen träning bedrivas till uppspel som blir 3 veckor efter 2 juli.

Lördag 10 juni

Samling 10:00
10.30 – 12.00 Teori, egen dator, padda eller telefon behövs för uppskrivning av teoriprov. Internet finns att tillgå. Vi avsätter teoritid ca 90 minuter. men man kan göra denna teoridel hemma på dator,telefon,padda och även göra teoriprovet där. Gör man det så kommer det finnas mer tid att stå och slå på rangen för att lära sig tekniken, så för er som vill göra teorin hemma gå in på borjaspela.golf.se/ och följ instruktionerna för att registera er på sidan och få inloggning till sidan där teorin finns. det är lite läsning så det kan ju vara gött å läsa hemma.

1. Det är två saker du ska klara av för att få Grönt Kort i golf:✓ Kunskapstest. Få godkänt på ett antal frågor om golfspelet och golfvett. Du gör testet i Min Golf.
  2. ✓ Spelprov. Spela nio hål på en golfbana och få minst 18 poäng på handicap 54,0. Du registrerar spelprovet i Min Golf.
  3. När du klarat både kunskapstest och spelprov kontaktar du en golfklubb som kan godkänna ditt Gröna Kort.

Spelprov kommer vi kunna hjälpa till med. och det kommer att bli vid ett senare tillfälle dels för att man du ska lära dig att slå bollen, det är skillnad att göra det på en matta och från gräs. så det behövs övas på innan man för ett uppspel. mer info om det kommer under kursen

Regelbok används med fördel via appen. då den alltid blir uppdaterad med dom senaste reglerna klicka här för regelboken

12.00 – 12.30 Enklare förtäring
12.30 – 14.30 Träning på rangen
Söndag 11 juni
10.00 – 12.00 Träningen på rangen

Ta med kläder efter väder.

Kostnad för kursen är 950:- från 13 år och äldre. 12 år eller yngre 400:-
I avgiften ingår också ett Greenfeemedlemskap 2022 (värde 580:-) vid godkänt uppspel. (spelrätt tillkommer)

Anmälan till kansliet tel 076-039 65 85 eller maila oss på info@svegsgk.se.
Vi behöver ditt namn, personnummer och telefonnummer. Är du under 13 så behöver vi målsmans uppgifter för att kunna registrera er.